14:00 Malá scéna STU –Taliansko – Fabio Omodei: Drevená väznica

Názov školy: Accademia Teatrale Di Roma

Inscenačný tím

Režisér: spolupráca študentov a vedúceho učiteľa

Dramaturgia: študenti

Hudba: študenti a režisér

Scéna: študenti

Kostýmy: študenti

Svetelný dizajn: študenti

Choreografia: študenti

Účinkujú: Ada Ioana Coruga, Simona Santamato, Simona Cracchiolo, Arianna Bigazzi, Caterina Rossi, Carmen Mazzaro, Cristina Pantaleo, Marco Barbarisi, Francesco Buonfiglio

Drevená väznica je miesto bez emócií, je to miesto, kde sú drevené kostry ochrancovia. Keď sa ľudské bytosti chcú zabiť, bezprostredne predtým, ako tak urobia, vstúpia do Drevenej väznice a musia si vybrať medzi variantmi: stať sa drevenou bábkou alebo sa zachrániť. V Drevenej väznici nie sú emócie, emócie sú prítomné len v snoch, v mieste, kde sa skrývajú bájky minulosti. Bájky majú za úlohu pripomínať emócie. Príbeh, ktorý žije v bájke sna, bezduchý svet, ktorý sa mení … a zničí sa; ale ak človek rozumie najdôležitejšiemu predmetu, výrok: ,,Mal si byť šťastný len kvôli tomu, že dýchaš ” môže ušetriť a chce sa vrátiť.  Predstavenia Akadémie boli v posledných rokoch vybrané na takmer 100 festivaloch a získali okolo 50 medzinárodných ocenení.

 17:00 Divadlo Lab – Arménsko – William Shakespeare: Shakespearovské vášne

Názov školy: Yerevan State Institute of Theatre and Cinematography

Inscenačný tím

Réžia: N. Miqaelyan, M. Pivasyan, M. Karapetyan, N. Sargsyan

Kostýmy: Yevgine Onanlan

Svetelný dizajn: Hr. Gasparyan

Účinkujú: Anush Hakobyan, Hayk Grigoryan, Armen Balabanyan, Aram Eghoyan, Pap Ispiryan, Tatev Vardanyan, Diana Ananyan, Vahe Grigoryan, Romela Sargsyan, Sofya Apresyan

“Shakespearovské vášne” je inscenácia, v ktorej sa nielen Hamlet mení na kráľa Leara, ale aj Othello na Richarda III. V rámci predstavenia herci prenášajú publiku svoju energiu, vnútornú reflexiu a skrytý impulz. Najzaujímavejšou vecou v inscenácii v esperante je to, že sa používajú rôzne scénické jazyky: od dramatického monológu až po breakdance plnom mládežníckej energie , od scénického pohybu až po polyfónny spev na slávnej ulici Arménska. Z jednoty zdanlivo nekompatibilných fragmentov sa vykonalo estetické predstavenie s hlbokým významom a schopnosťou citovo ovplyvniť publikum.

Inscenácia ”Shakespearovské vášne” začína slávnymi frázami z Hamleta (“byť či nebyť”, Ó, Hamlet, nehovorí viac …”, “Dánsko je väznica” a iné). Inscenácia je vytvorená formou metaforického vyjadrenia, ktorý rozpráva príbeh lásky a nenávisti, vernosti a zradenia, čestnosti a zákernosti. Emócie a pocity shakespearovských postáv v tejto nepriateľskej bitke sa zmenia na vášeň a stanú sa katastrofálnymi. Hľadanie ľudských hodnôt stojí pred neočakávanými výzvami. Shakespearizmus je zahalený nielen v oblasti politiky alebo lásky, ale aj v oblasti umenia. V niektorých okamihoch je ťažká scénografia vystúpenia zničená výstrednosťou a oslavou karnevalu. Potom prichádza hra svetla a tieňa, hlasov mladých hercov a tkanie fantazijných šnúrok ich pohybu pozdĺž predstavenia. Biedna Yorikova lebka, masky, ktoré otvárajú a zatvárajú tváre, rituálne tance pripravujú pôdu pre zúfalý monológ Richarda III. V záverečnej scéne je veľká replika “Aj keď mnou môžete pohoršovať, nemôžete sa hrať na mňa”, vyslovujú sa v rôznych rovinách, ktoré sú hlavným odkazom predstavenia. História sa nie vždy opakuje v podobe tragédie: tragédia, presnejšie tragédie sa opakujú vo forme divadelného sviatku. Tento filozofický aspekt podčiarkujú mladí študenti réžie a je stelesnený mladými hereckými študentmi.

Newsletter

Chceš dostávať festivalové novinky?
Would you like to receive our newsletter?

Najnovšie komentáre