Tvorivý tím University of Music and Theatre Leipzig vo svojom multimediálnom diele Ego sprostredkuje fenomén dneška, ktorý trápi nielen našu generáciu. Hoci nejde o štandardnú divadelnú inscenáciu, dielo hovorí o živote študentov umeleckých škôl. Podobne ako poľská inscenácia Anxieties, aj Ego otvára tému duševného zdravia.
FOMO, skratka anglického fear of missing out (prekl. strach z toho, že o niečo prídeme), sa v objavuje v dvoch rovinách. Prvá je explicitná – divák si všimne etiketu piva s nápisom FOMO. A hoci môže ísť naozaj o značku piva zo Sierra Nevady, rozhovor hrdinky Peer so spolužiačkou o pracovných príležitostiach nám napovie, že ide o spomínaný jav. Oveľa jasnejšie k nám však prehovára rovnaký nápis na chrbte bundy, ktorú má protagonistka Peer na sebe pred vstupom na párty. Tvorcovia takto podčiarkli tému, s ktorou pracujú. Ich nápovedy sú však príliš jednoznačné a neumožňujú divákovi hľadať v diele ďalšie interpretácie.
Na druhej strane je potrebné oceniť, ako detailne je vykreslený strach, že nám „ujde vlak“. Peer, mladá študentka herectva, sa ocitá na javisku plnom ruchu meniacom sa na kakofóniu, čo vedie k jej kolapsu. Už v tejto situácii vidno na postave túžbu byť súčasťou skupiny, ktorá sa prejavuje najmä v mimike. Pozitívne emócie však strieda zmätok v očiach a vyčerpanosť v postoji. Po tejto udalosti sa neúspešne pokúša o meditačné cvičenia. V bežných situáciách – v bare, pri pouličnom stánku, na prechádzke, sa stretáva s ľuďmi, ktorí ju konfrontujú s otázkami súvisiacimi s jej budúcim povolaním herečky. Ich nátlak v nej vyvoláva sociálnu úzkosť, ktorá sa najzreteľnejšie prejavuje na párty, kde Peer na diváka pôsobí rezignovane a bez väčších emócií prijíma zážitky spojené s týmto druhom zábavy. Inscenáciu rámcuje túžba vrátiť sa domov. Presne ako v legende o Per Gyntovi, ktorý po všetkých dobrodružstvách hľadá cestu do rodnej dediny.
Okrem tvorcami avizovaného gyntovsko-faustovského hľadania vo filme do určitej miery nájdeme aj Freudovu teóriu osobnosti. Ak si názov Ego spojíme s freudovským princípom, zistíme, že sa má riadiť realitou a vyrovnávať pôsobenie pudovej a sociálnej zložky. Ide o uvedomenie si svojej identity a vytváranie spoločensky prijateľných vzorcov správania. A hoci sú teórie rakúskeho psychoanalytika pre mnohých prežitkom, egá našej generácie reagujú podľa jeho poznatkov. Peerino ego sa v tomto prípade riadilo spomínanými vzorcami správania, ktoré sa od nej vyžadovali. Snažila sa naplniť predstavy okolia, ktoré očakávalo jej adekvátnu reakciu. Záver diela, keď sa Peer obracia chrbtom všetkým postavám, ktoré stretla, môžeme interpretovať ako malé víťazstvo človeka nad pochybnosťami, ktoré v nás ľudia a udalosti môžu vyvolať.